Palautusehdot 

Peruutusoikeus

Asiakkaalla on lakisääteinen 14 päivän peruutusoikeus kaupalle. Asiakas vastaa itse palautuksen toimituskuluista. Jos koko tilaus palautetaan, palautamme myös alkuperäisen tilauksen toimituskulut. Palautus tehdään sille kortille/tilille, jolta alkuperäinen osto on tehty. 

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, jotta se voidaan hyvittää kokonaisuudessaan. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Jos tuote on alkuperäispakkauksessa, sen tulee olla ehjä. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Jos asiakas haluaa palauttaa koko tilauksen, palautuksen mukana tulee olla kaikki tilatut tuotteet osineen ja varusteineen sekä mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. 

Jos asiakas haluaa palauttaa käytetyn tuotteen, hän on vastuussa käytön aiheuttamasta arvonalenemisesta. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joita on muokattu asiakkaan tilauksesta. 

Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon osoitteeseen vempele@vempele.fi

Pyydämme palauttamaan tuotteet asiakaspalvelun ilmoittamaan osoitteeseen. Liitä mukaan tiedot tilauksesta. Säilytä palautuksesta saamasi kuitti (pakettikortti) sekä maksukuitti. 

Vaihto-oikeus

Vempeleen tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus. Jos haluat vaihtaa viallisen tuotteen, katso kohta “Reklamaatiot ja kuljetusvaurioista ilmoittaminen”. 

Vaihdettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Jos tuote on alkuperäispakkauksessa, myös sen tulee olla ehjä. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen.

Jos asiakas haluaa vaihtaa käytetyn tuotteen, hän on vastuussa käytön aiheuttamasta arvonalenemisesta. Vaihto-oikeus ei koske tuotteita, joita on muokattu asiakkaan tilauksesta.

Vaihdosta tulee ilmoittaa aina ennakkoon osoitteeseen vempele@vempele.fi

Asiakkaan tulee tehdä uusi tilaus tuotteesta, jonka hän haluaa vaihdettavan tuotteen tilalle. Toimitamme uuden tilauksen mukana pakettikortin vaihdettavan tuotteen palautusta varten. Pyydämme palauttamaan vaihdettavan tuotteen asiakaspalvelun ilmoittamaan osoitteeseen. Säilytä palautuksesta saamasi kuitti (pakettikortti) sekä maksukuitti. 

Reklamaatiot ja kuljetusvaurioista ilmoittaminen

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen vempele@vempele.fi. Emme käsittele reklamaatioita, jotka ovat saapuneet meille yli 7 päivää tuotteen vastaanottamisen jälkeen. 

Tavaran vastaanottajan velvollisuus ja kuljetusvaurioiset tuotteet: Tiekuljetussopimuslain (TKSL) mukaan vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa tms.). Tällaisessa tapauksessa tulee tehdä välittömästi varauma (merkintä) rahtikirjaan tai pakettikorttiin. Mainitse, minkälainen vahinko on kyseessä. Pyydä kuittaus kuljetustahon edustajalta ja ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Liitä mukaan kuvat vaurioituneista tuotteista.  

Piilevät vauriot (vahingot, joita ei voi vastaanottohetkellä silmin havainnoida) tulee reklamoida Vempeleen asiakaspalveluun 7 vrk kuluessa toimituksesta valokuvien ja vahinkokuvauksen kera. 7 vrk jälkeen vahinkovastuu rahdinkuljettajalla päättyy. Vempeleelle palautuvat kuljetusvaurioiset tai vialliset tuotteet tulee pakata asianmukaisesti enempien vahinkojen välttämiseksi.